iAddress

We doen steeds meer op het internet en laten een ‘spoor’ van persoonlijke gegevens achter. Het overzicht hierop verdwijnt. Gebruikersnamen en wachtwoorden worden vergeten, slecht opgeslagen of overal herhaald. Een gevaarlijke situatie.

Hoe werkt iAddress ja-neeAlles in één overzicht:

  • Al je persoonlijke gegevens (je ‘profiel’);
  • Wachtwoorden en gebruikersnamen;
  • Websites waar je met 1 druk op de knop kunt inloggen;
  • Al je ‘Mijn’ omgevingen (bv MijnANWB en MijnING);
  • Webformulieren invullen met 1 druk op de knop;
  • Eén persoonlijke ‘sleutel’ waarmee je het digitale ‘stuur’ weer in handen krijgt;

Zo kunnen ook bedrijven en organisaties beschikken over de juiste ‘klant’ informatie, zonder al te grote administratieve inspanning. Altijd up-2-date informatie aangereikt vanuit de bron.

Waarom iAddress?

Bedrijven waar je als consument een relatie mee hebt, besteden veel tijd en geld om jouw gegevens in hun bestanden op orde te houden. Als je dat nou eens zelf kunt doen en daarvoor een beloning ontvangt. Dan heb jij de controle en wordt je beloond voor het bijhouden van je gegevens. Bedrijven besparen zo een hoop tijd en geld en gaan er dus ook echt op vooruit. De kwaliteit van jouw gegevens verbetert en is zo altijd up-2-date. Een echte win-win situatie!

Als we daar nu een oplossing voor ontwikkelen die handig is in het dagelijks gebruik. Veilig, snel en op elk apparaat te gebruiken. Een oplossing die je het overzicht geeft en er voor kan zorgen dat je in klinkende munt beloond wordt. Dat is de reden voor de ontwikkeling van iAddress.

Doelgroepen

Er zijn een hoop partijen betrokken bij het omgaan met jouw persoonlijke gegevens.

Jijzelf

Allereerst jijzelf natuurlijk. Jij gebruikt je eigen gegevens in een grote diversiteit van omgevingen. Maar jij gebruikt op die momenten de juiste informatie, omdat niemand beter weet hoe je heet, waar je woont enz enz. Maar dit is een momentopname en vaak moet je alles weer handmatig invoeren, ondersteunt met wat hulp van de browser. Dat kan anders: iAddress!

Bedrijven en organisaties

Bedrijven en organisaties steken heel veel tijd en geld in het op orde houden van ‘hun’ klantenbestanden. Ook kopen ze tegen hoge tarieven adressen in om daarmee hun bestanden te actualiseren. Toch lopen ze altijd achter de feiten aan. Op het moment dat zij een wijziging hebben doorgevoerd, kan iemand alweer verhuizen of een nieuw mobiel abonnement hebben. Met iAddress reduceren we de inspanningen en kosten voor bedrijven met gemiddeld 50%. Dit is inclusief de abonnementskosten die aan iAddress betaald worden.

De Overheid

De overheid is de grootste gebruiker van onze gegevens en worstelt met het vraagstuk ‘Hoe de burger weer overzicht op zijn gegevens te geven’. Naast het inloggen met een DigiD, een vorm van authenticatie, is het gekoppeld onderhouden van persoonsgegevens een must. Ook hier kan iAddress de oplossing bieden.

Wij ondersteunen dit initiatief met een financiële bijdrage via crowdfunding.

Geef een reactie